De reis - Reisverslag uit Lochem, Nederland van Willemijn Engelen - WaarBenJij.nu De reis - Reisverslag uit Lochem, Nederland van Willemijn Engelen - WaarBenJij.nu

De reis

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

12 September 2013 | Nederland, Lochem

27 november is het zo ver.
Ik ga weer naar Afrika, alleen dit keer voor 5 maanden (23 april t/m 26 april ).
Dit word een hele leerzame, bijzondere, mooie en zeer spannende reis met natuurlijk een paar diepte punten ( dat kan ook niet anders ), maar vooral veel hoogte punten!
en ik heb er super veel zin in ook al vind ik het best spannend om zo lang weg te zijn van alle mensen hier iedereen in Nederland. Want ik weet zeker dat ik sommige mensen zal missen deze tijd.


De reis:
Ik ga samen met Anne voor 2,5 maand naar Ghana.
De langste tijd zullen we in het noorden van Ghana verblijven. We gaan hier in een weeshuis werken en zullen bij een gast gezin slapen. Dat wordt natuurlijk erg spannend allemaal. Ik hoop dat ik daar zelf heel veel van leer. En ga proberen zoveel mogelijk te zien en mee te maken. En ik hoop dat ik de mensen daar natuurlijk goed kan helpen en de kindjes daar wat kan leren.
Daarna zijn we in het zuiden van Ghana en daar gaan we helpen in een kliniek, dit heb ik al eventjes gedaan in Zambia. Maar ik wil dit toch weer meemaken, hier komen namelijk de grote problemen van Afrika erg dichtbij. Dat is wel heel confronterend maar daardoor erg leerzaam, en bijzonder dat we daar wat kunnen helpen.
Dat zijn 2,5 maanden daarna zullen Anne en ik van elkaar scheiden. We gaan nog wel samen naar Tanzania. Maar vanaf dat moment beginnen we beide aan het zelfde project maar niet met elkaar en zullen dus het grootste deel van de laatste tijd gescheiden afmaken, Dit project werk je met een team en ga je echt bikkelen, dit team bestaat uit allemaal vrijwilligers uit de hele wereld.
En hiermee ga je veel leuke, spannende en zware werkzaamheden verrichten maar hoe dat precies gaat dat komt vanzelf wel op mijn blog terecht want dat weet ik natuurlijk ook niet precies.
Daarna zijn Anne en ik nog een week vrij in Tanzania. En zien we wel wat we gaan doen.

Dit is de reis ongeveer.
hoe het echt gaat lopen zullen jullie zo af en toe kunnen lezen op deze blog.

Liefs,
Willemijn

Verslag uit: Nederland, Lochem

Willemijn

------

Actief sinds 25 Sept. 2013
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 9302

Voorgaande reizen:

23 November 2013 - 26 April 2013

willemijn experience africa

Landen bezocht: