Wat een geregel, wat een geregel! - Reisverslag uit Lochem, Nederland van Willemijn Engelen - WaarBenJij.nu Wat een geregel, wat een geregel! - Reisverslag uit Lochem, Nederland van Willemijn Engelen - WaarBenJij.nu

Wat een geregel, wat een geregel!

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

24 Oktober 2013 | Nederland, Lochem

Hallo allemaal,
Zoals jullie weten ga ik van 23 november tot 26 april naar afrika.
Voor een geweldige ervaring. Voordat ik jullie wat lange verhaaltjes ga vertellen tijdens mijn reis, vertel ik jullie alvast wat over de voorbereidingen. Dat is misschien ook wel” leuk” om te vertellen, want dat is natuurlijk wel de basis van mijn vertrek. Het is namelijk al bijna zo ver… Nog maar 30 dagen, en ik ben al in Ghana. Ik ben momenteel niet eens zo zenuwachtig voor de reis, maar meer zenuwachtig voor alles wat ik nog moet doen. ik ben eerlijk gezegd heel erg aan het stressen nu.
De volgende dingen zijn een aantal dingen die geregeld moeten worden:
Omdat ik bepaalde medicatie mee moet nemen op reis, moet ik daar een bewijs voor hebben. Dit bewijs is een brief van mijn psychiater. Deze brief moest naar Farmatec gestuurd worden voor een handtekening en stempel, vervolgens naar Ministerie van buitenlandse zaken voor controle en handtekening en als laatste mag deze brief mee naar het Consulaat van Ghana om dit officiële bewijs te laten zien. Dit moet omdat het bestaan van dit bewijs dan word door gegeven bij de ambassade van Ghana. Want mochten ze mij onderweg aanhouden omdat mijn koffer vol zit met medicijnen en ik met een briefje aan kom, word dit in Ghana gecontroleerd bij de ambassade, en dat is dan niet erg want dat is dan geregeld. Het consulaat van Tanzania vertelde mij dat als ik naar Tanzania ga een bewijs brief al genoeg was.
Aangezien deze brief dus niet mee naar het consulaat van Tanzania moet, besloot ik alvast het visum voor Tanzania aan te vragen.
En dit kon ook nog via de post dus ik dacht dan heb ik dat alvast geregeld, dus aan het werk.
Nadat ik alle vaccinaties, nieuwe pasfoto's, de juiste formulieren en een nieuw paspoort in mijn bezit had. heb ik het hele zooitje naar het consulaat van Tanzania gestuurd. en toen? toen kreeg ik het hele zooitje weer terug. -.-
Omdat je een visum pas 3 maand voor je reis mag aanvragen.
Minpunt: ik ga 2,5 maand voordat ik in Tanzania ben naar Ghana.
Dus mijn visum voor Tanzania moet ik in mijn laatste 2 weken in Nederland met spoed gaan aanvragen.
HOE ZIT HET NU?
Nou mijn pakketje van het ministerie van buitenlandse zaken is niet bezorgd door de bezorger, er ging iets fout bij postNL, na heel wat gedoe kon ik deze brief vanmiddag ophalen bij het postkantoor. maar zoals alles wat ik tot nu toe moet regelen, loopt OOK weer niet zoals het moet. Want wat bleek nou… ik kon dat pakketje helemaal niet ophalen, dat moet mijn vader of moeder doen. Lang verhaal maar zo zat het nu eenmaal in elkaar. Echt heel vervelend want zonder die brief kan ik niet naar den haag om mijn visum aan te vragen.

Daarbij moet ik ook nog veel dingen halen voor het backpacken en verblijf in tanzania en het dit geld ook voor het verblijf in Ghana. En om eerlijk te zijn ben ik daar ook nog niet aan toe gekomen. Een aantal benodigdheden voor de reis leken geregeld maar helaas hoorde ik vanmiddag dat ook dat niet meer door ging.
Samengevat:
Er zijn naast vele uren werk ook nog vele taken die mij bezig houden, voordat ik eindelijk aan deze reis kan beginnen. En dat loopt ook allemaal nog niet zo soepel dus word ik ben nu lichtelijk geïrriteerd.
IK WIL GEWOON WEG… EN WEL NU!!!

  • 24 November 2013 - 14:50

    Mam:

    Ik hoop snel iets te horen van je avonturen in Accra.
    Ondanks al je geregel ben je je Tasman pasje vergeten.
    Hierbij de info:
    Noodgeval: 0031206515777
    Policy nr.58746
    Schade gaat via de website.
    Zet maar even gauw in jullie telefoon.
    Liefs mam

  • 24 November 2013 - 17:53

    Annemarie:

    Hey lieve schat,
    Ik was gister best onder de indruk van je en je raakte me vreselijk. Had ik toch nog een aardigheidje voor je, heb ik dat ik in de auto laten liggen (zo zie je maar, iedereen vergeet wel eens wat). Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Stoer wijf hoor. Het is nog zo onwerkelijk. Geniet van alle indrukken en al het moois dat je daar op je pad tegenkomt. Als ik je eerste reisverslag lees ben ik toch blij dat alles is goedgekomen.
    Hoop snel iets van jullie te horen...
    Dikke knuffel

  • 24 November 2013 - 22:29

    Annemarie:

    jullie telefoonnummer in Ghana: 00 23350 7334101

    Als iemand iets wil inspreken dan horen ze dat. Verder is het nog even uitvinden....

  • 24 November 2013 - 22:29

    Annemarie:

    jullie telefoonnummer in Ghana: 00 23350 7334101

    Als iemand iets wil inspreken dan horen ze dat. Verder is het nog even uitvinden....

Verslag uit: Nederland, Lochem

Willemijn

------

Actief sinds 25 Sept. 2013
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 9305

Voorgaande reizen:

23 November 2013 - 26 April 2013

willemijn experience africa

Landen bezocht: